Samostalni Pužići

Od početka pedagoške godine jedan od naših glavnih ciljeva odgojno –  obrazovnog rada je poticanje samostalnosti i socio-emocionalnog razvoja. Do današnjeg dana možemo izraziti zadovoljstvo s dinamikom skupine, djeca su se opustila, prate dnevni ritam vrtića, izražavaju svoje potrebe i osjećaju sigurnost u svojim odgajateljima te traže pomoć kada je to potrebno. 

Naš zadatak u skupini je da svakodnevno ponavljamo, a time i uvježbavamo naše vještine kroz životno praktične aktivnosti: od pranja ruku, samostalnog hranjenja do pospremanja nakon igre. Na taj način stvaramo i rutinu unutar života skupine što kod djece pridonosi osjećaju sigurnosti, predvidljivosti i zaštićenosti. 

Odraslima se možda ove životno praktične aktivnosti čine jednostavne, ali evo čemu sve trebamo pridati pažnju kad peremo ruke: prvo moramo podignuti rukave da ih ne smočimo, zatim uzimamo sapun,  trljamo ruke, otvaramo slavinu, ispiremo ruke, zatvaramo slavinu, malo otresemo kapljice vode s ruke i uzimamo papirnati ručnik. Brišemo ruke i na kraju ove za djecu složene radnje, papirnati ručnik bacamo u koš! Također, prilikom pranja ruku trebamo paziti na prijatelje koji se nalaze pored nas i učimo čekati red. 

Djeca uče imitacijom, tj. metodom pokušaja i pogreške, ponavljajući radnje i ponašanja koja vide od osoba u svojoj neposrednoj okolini. Za nas je svaki dan jedan veliki izazov i potrebno je puno truda da se sva djeca osjećaju kompetentno odraditi zadatak prateći  dobar primjer ponašanja i verbalne upute.  Spomenutim pristupom djecu smo potaknule na obavljanje zadataka kao što su: pospremanje sobe nakon igre, pranje ruku, samostalnost kod objeda uz korištenje pribora za jelo, pristojno sjedenje za stolom za vrijeme jela, samostalno pijenje iz šalice, pospremanje pribora na kolica, penjanje na pult za presvlačenje kada im odgojiteljica kaže da je vrijeme za promjenu pelene, čekanje na red i kratkotrajno odgađanje vlastite potrebe ili želje koju nije moguće trenutno ispuniti.

I za kraj, važna poruka roditeljima:

„Sve što može, dijete i mora napraviti samo.“
M. Montessori

Odgojiteljice Nataša Đilas Babić i Kristina Tijan

Podijelite objavu ...

golden-fish-footer

Prijavite se na newsletter

Primite sve bitne informacije na vaš email.

Istražite još ...

Natječaji

NATJEČAJ ZA VODITELJA/ICU RAČUNOVODSTVA

Poštovani, Na niže navedenoj poveznici objavljujemo detalje natječaja za voditelja/icu računovodstva: VODITELJ/ICA RAČUNOVODSTVA