Projekt “Emocije”

U našu skupinu polako su se počeli zavlačiti poneki čudni „Smješkići“ koji su djeci zadavali glavobolje i nedoumice. Tu se našao neki „Ljutko“, jer netko nije bio prvi u redu, poneki „Tužnić“ jer se izgubilo u igri ili je mama morala ići na posao, poneki „Straško“ kada se pojavila buba u sobi koja je izazvala strah…i mnogo sličnih situacija koja su djeca doživjela, ali nisu znala kako te emocije prepoznati i što da s njima rade.

I tako smo započeli s nizom aktivnosti koje su doveli do Projekta „Emocije“.Zadatak projekta  bio  je da djeca prepoznaju i imenuju osnovne emocije: sreća, tuga, ljutnja i strah. Prepoznavali su ih kod sebe i kako se pri kojem emocionalnom stanju ponašaju, a  bitno je da ih prepoznaju kod prijatelja i razvijaju empatiju kako bi im ponudili podršku i pomoć.

U sobi smo oformili „Čarobni centar“ koji je služio kao posebno mjesto gdje se djeca mogu osamiti i biti sa svojim emocijama ili s prijateljima razmjenjivati iskustva vezana za emocije. Izradili smo „Kuću emocija“ gdje su djeca svakodnevno mogla označiti kako se osjećaju. Svako jutro započelo bi oznakom emocije i mijenjanjem iste tijekom dana. Tako su djeca mogla spoznati da se tijekom dana možemo različito osjećati te uvidjela da razne situacije djeluju na njihove emocije.Za učenje o emocijama uvelike nam je pomogla „Kutija osjećaja“ u kojoj smo istraživali mnoge zanimljive aktivnosti koje smo rado primijenili u svakodnevnom radu. U likovnim aktivnostima djeca su bojom izražavala emocionalna stanja, crtala izraze lica, otiskivala dlan i svakom prstiću nadjenuli jedan osjećaj, iz časopisa i novina rezala dijelove lica te izradila lutku osjećaja, od plastelina modelirala „smješkiće“. Djeca su kroz glazbu, pjesmu, ples i zabavu iskazivala svoje emocije i često smo pjevali  „Kad si sretan“ i „Pjesma puna osjećaja-Moji osjećaji“. Najviše im se dojmila plesna igra „Ples stolica“ gdje su se ponosili s pobjedom, ali učili kako se ponašati s porazom. O emocijama se učilo i putem igara. Neke  igre su: Memory „Emocije“ i pokrivaljka „Lice“, a „Čarobna kutija“ služila je za  razvrstavanje fotografija  raznih  životnih situacija u odgovarajuću kutiju s nazivom emocije. Igrali smo i igru „Kocka emocija“ gdje su glumeći trebala pokazati osjećaj koji su dobili na kocki. Čitajući slikovnice djeca su putem sadržaje priča i ponašanja likova spoznala kako je u redu osjećati pojedinu emociju, a još važnije kako sebi i drugima pomoći nositi se s njom. U radu smo  koristili slikovnice autorica Tatjane Gjurković i Tee Knežević. Neki od naslova su: „ Jež je tužan jer nije pobijedio u igri“, „Lavica može i zna biti sretna zbog drugoga“, Konjić sreću dijelit zna nakon truda i uspijeva“, „ Mišić je tužan jer mu nedostaju roditelji“, „ Slonicu je strah vikanja i kazne“, „Hrčak osjeća da postoji tiha i smirena sreća“, „Psića je strah odlaska doktoru“.

I tako smo putem raznih aktivnosti naučili što su emocije, kako ih prepoznati i kako na njih reagirati. Pritom smo nesvjesno utjecali i na dogovorena pravila skupine. Poželjna ponašanja izazvala su ugodne emocije i sreću, dok su nepoželjna ponašanja imala negativnu oznaku i izazivala neugodne emocije na koja su djeca samoinicijativno reagirala. U skupini se osjeća da su djeca postala svjesna svojih i tuđih emocija te pokazuju empatiju prema prijateljima koje treba ohrabriti ili utješiti.  Djeca se trude na prihvatljiv način reagirati na poraz, pobjedu, ljutnju, tugu… A vesela igra i dječji osmijeh dokaz su sreće i zadovoljstva u našoj skupini.

Podijelite objavu ...

golden-fish-footer

Prijavite se na newsletter

Primite sve bitne informacije na vaš email.

Istražite još ...

Aktivnosti

Doviđenja vrtiću, dobar dan školo!

Završnim svečanostima oprostili smo se od prijatelja iz skupina “Pingvini”, “Ježići” i “Zečići”  koji u rujnu odlaze u školu. Želimo im puno uspjeha u školskim

Aktivnosti

“Školjkice” istražuju i čuvaju prirodu

Dolaskom proljeća  više vremena boravimo na vanjskom prostoru što bam pruža mogućnost da lakše istražujemo i uočavamo promjene u prirodi. Samim time su nam i