Jedna od naših zadaća, a i svakodnevna aktivnost koju vole Bubamare je čitanje i listanje slikovnica.
Slikovnica je prva i najvažnija knjiga u životu djece. Prema Zalar (2009), uloga slikovnice je pomoći djetetu otkriti svijet, ali i medij pisane riječi. Slušajući priče iz slikovnica djeca od najranije dobi stvaraju podlogu za savladavanje vještina, a to su govorenje te kasnije čitanje i pisanje.
Autorice Vizek Vidović i Hrabar (1999) navode kako su istraživanja i praktična iskustva pokazala da čitanje slikovnica djeci od najranije dobi iznimno poticajno djeluje na djetetov socijalno-emocionalni i kognitivni razvoj: bogati spoznajni svijet djeteta, izaziva emocije, potiče govorni razvoj i bogati rječnik, zadovoljava djetetovu potrebu za nečim novim, utječe na sposobnost pamćenja i zaključivanja. Čitanje odrasle osobe djetetu ima mnogostruke učinke: gradi uzajamnost i bliskost te dijete zadovoljava potrebe za sigurnošću, prihvaćanjem, pažnjom, ljubavi i uvažavanjem.
Odabir slikovnica ovisi o dobi i interesu djeteta. Za djecu do druge godine života treba birati slikovnice s malo teksta i jasnim, šarenim ilustracijama, kratkim tekstom brojalica te ponavljanjem riječi. Pogodne su knjige izrađene od mekih, trajnih materijala koji se mogu savijati i koristiti bez da se oštete. U trećoj i četvrtoj godini života djecu počinju zanimati duže priče o ljudima, životinjama te svakodnevnim događajima i aktivnostima.
Slikovnica prema Zalar (2008) bi trebala biti svakodnevni dio djetetova života, kockica poveznica, tješiteljica i hrabrica (Hadaš, 2016.).
Literatura:
Zalar, D., Boštjančić, M., Schlosser, V. (2008). Slikovnica i dijete: Kritička i metodička bilježnica 1. i 2. Zagreb: Golden marketing – Tehnička knjiga.
Vizek Vidović, V., Hrabar, D. (1999). Čitajmo djeci za laku noć: Priručnik za
odgojitelje i roditelje djece predškolske dobi. Zagreb: UISP.
Hadaš E., (2016.)Uloga slikovnice i važnost
čitanja djeci rane i predškolske dobi, završni rad, Čakovec

