Jelovnik

PREHRANA U NAŠEM VRTIĆU

U suradnji s nutricionistima iz Nastavnog zavoda za javno zdravstvo PGŽ-a svake godine se izrađuju dva jelovnika: proljeće - ljeto i jesen – zima, te je jelovnik usklađen s preporukama Programa zdravstvene zaštite djece, higijene i pravilne prehrane u Dječjem vrtiću. S ciljem unapređenja prehrane djece alergične ili intolerantne na pšenicu i pšenične proizvode nabavljamo bezglutensku tjesteninu.

 

U tjednu od 02.10.- 06.10. na meniju je JELOVNIK TIP 1

U tjednu od 09.10.- 13.10. na meniju je JELOVNIK TIP 2

U tjednu od 16.10.- 20.10. na meniju je JELOVNIK TIP 3

U tjednu od 23.10.- 27.10. na meniju je JELOVNIK TIP 4

U tjednu od 30.10.- 03.11. na meniju je JELOVNIK TIP 5



Iz objektivnih razloga može doći do promjene jelovnika, pa Vas molimo za razumijevanje.

 

PREHRAMBENA PIRAMIDA ZA DJECU PREDŠKOLSKE DOBI

Prehrambena piramida je model koji nam pomaže da izaberemo raznolike namirnice u pravim količinama, unesemo sve potrebne hranjive tvari i održimo odgovarajuću tjelesnu težinu.

 

 

Uloga hrane kod djece je da osigura energiju i hranjive tvari za rast i razvoj, a upravo u predškolsko doba to je najpotrebnije. Prehrana djeteta treba se sastojati od tri glavna obroka (doručak, ručak, večera) i dva manja međuobroka.

 

Temelj prehrambene piramide za djecu predškolske dobi su žitarice (kruh, riža, tjestenina...). One su bogate složenim ugljikohidratima koji su glavni izvor energije, sadrže obilje vitamina skupine B, minerale i biljna vlakna koja povoljno utječu na probavu. Ova skupina namirnica treba biti zastupljena u svakom obroku.

 

Na drugom mjestu nalazi se povrće i voće. Preporuka je da se povrće uzima tri puta, a voće dva puta dnevno. Ova grupa namirnica bogata je vitaminima i mineralima. Ukoliko dijete ne voli svježe voće ili povrće može mu se ponuditi svježi sok, frape ili smoothie.

 

Mlijeko ili mliječni proizvodi vrlo su važni za djecu ove dobi. Oni su bogat izvor bjelančevina i glavni izvor kalcija, koji je neophodan za rast i razvoj kostiju. Preporučuju se konzumirati svakodnevno.

 

Meso, riba i jaja namirnice su bogate bjelančevinama i željezom. Radije odabiremo bijelo meso i plavu ribu.

 

Na vrhu prehrambene piramide nalaze se masnoće i šećeri, koje treba konzumirati u što manjim količinama.

 

Copyright © 2016 Dječji Vrtić Zlatna Ribica Kostrena. Sva prava zadržana.